آموزش

نورپردازی آرایشگاه زنانه

نورپردازی آرایشگاه زنانه
محصولاتی از آریاترانور که میتوانید برای نورپردازی آرایشگاه زنانه از آن استفاده کنید
هالوژن سقفی
  • هالوژن سقفی
  • مهتابی دیواری
  • لامپ ال ای دی

نورپردازی ارایشگاه زنانه از اهم گام هایی است پیشرفت مطلوبی را برای سالن زیبایی فراهم می آورد. زمانی که نورپردازی ارایشگاه زنانه استاندارد باشد و در این راستا امور داخل سالن با کیفیت بالا صورت بگیرند، شاهد پیشرفت چشم آرایشگاه خواهید بود. قدرت بی نهایت نورپردازی ارایشگاه زنانه را سرسری نگیرید.

“۳ نکته بسیار مهم برای نورپردازی ارایشگاه زنانه”

زمانی که دیدگاه خود را وسیع کرده و به آرایشگاه زنانه از بالا بنگرید متوجه خواهید شد که سالن های زیبایی دارای بخش هی مختلفی هستند که تمام آنها به کمک تکنیک های روشنایی آرایشگاه و سالن زیبایی قابل تغییر است. در این سالش شخصی موهای مشتری را کوتاه می کند، فردی دیگر دختر خانمی را برای جشن عروسی می آراید و آرایشگری دیگر موهای مشتری را رنگ میکند.

تمامی این قسمت ها نیازمند طراحی نورپردازی ارایشگاه زنانه است. طرحی که به عنوان روشنایی ارایشگاه زنانه می شود می بایستی بتواند تمام قسمت های آن را به خوبی پوشش دهد. تنها در این حالت می توان سالن زیبایی را به سالنی معروف و محبوب مبدل کرد زیرا که برای افزایش دقت در کار خود و حفظ احترام مشتری به کمک نورپردازی ارزش قائل هستید.

نورپردازی ارایشگاه زنانه سناریویی است که به عناصر زیر احتیاج دارد:

 

سطح روشنایی

 

شاخص نمود رنگ

 

دمای رنگ

 

هریک از این عناصر چیستند؟

 

سطح روشنایی استاندارد

سطح روشنایی میزان پراکندگی نور در یک فضای مشخص را نشان می دهد. روشنایی سالن زیبایی زنانه مانند هر محیط دیگر باید بر اساس استاندارد هایی باشد که برای سطح روشنایی تعریف می شود. نورپردازی سالن زیبایی باید ثابت باشد و سطح روشنایی آن باید به اندازه ای باشد که آرایشگران بتوانند امور مربوط به حرفه شان را به وضوح ببینند و همچنین مشتریان نیز باید دید واضحی از خود داشته باشند.

این نکته از اصول طراحی نورپردازی آرایشگاه زنانه و مهم ترین آنهاست. روشنایی برای یک آرایشگاه مانند پلی است که می تواند مشتری را روانه سالن تان کند و یا برعکس آنها را فراری دهد! سطح روشنایی نباید بیش از حد تاریک باشد، چرا که محیط های مبهم و تاریک حس راحتی را از مشتری سلب می کنند.

با انتخاب لامپ های مناسب و انواع لوستر ها می توانید سطح روشنایی جالب و استانداردی برای سالن زیبایی تان اجرا کنید. تا حد امکان از لامپ های پر مصرف که نور ساطعی از آنها زرد رنگ هست پرهیز کنید و بیشتر در پی لامپ هایی باشید که نور سفید و مخفی مانند دارند.


حتما بخوانید: تولید کننده دانلایت

 

شاخص نمود رنگ لامپ های انتخابی

اگر یک آرایشگر می خواهد مطلوب ترین محیط را به مشتری و کارکنان خود ارائه دهد ، باید اطمینان حاصل کند که سیستم روشنایی شاخص نمود رنگ رندر بالا  CRIرا پخش می کند.

این نکته در نورپردازی آرایشگاه و سالن زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد. بهتر است با ذکر یک مثال بیشتر به اهمیت این قضیه بپردازیم. در نورپردازی در سالن زیبایی هم مشتری و هم سالن کار می بایستی به تمام شرایط موجود در سالن کنترل داشته باشند. توجه به شاخص نمود رنگ نورپردازی ارایشگاه زنانه به آنها این امکان را می دهد که رنگها و سایه های مختلف را به وضوح تشخیص دهند. برای مثال شخص مشتری برای رنگ مو به سالن مراجعه می کند.

او مدل مش با رگه های نسکافه‌ای را سفارش می دهد. اگر نه آرایشگر و نه مشتری درک صحیحی از رنگ های نداشته باشند نتیجه چه خواهد بود؟ مشتری پس از اتمام کار و زمانی که به خانه می رسد به جای نسکافه‌ای ممکن است با رنگ مو شکلاتی مواجه شود!

بدیهی است که روشنایی آرایشگاه باید به نحوی باشد که رنگ ها در آن به نحوی نمود کند که زیر نور آفتاب دیده می شوند. توجه به تمامی اصول طراحی ارایشگاه زنانه، از جمله شاخص نمود رنگ، می تواند از سری گام ها بلند در مسیر جلب رضایت مشتری باشد.

نورپردازی سالن زیبایی کلاسیک

دمای مطلوب رنگ

دمای رنگ ، قدرت سیستم روشنایی برای پخش نور گرم یا پرتو نور سرد است. نورپردازی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی زنانه تا حد بسیاری به این نکته بستگی دارد. حتی می توان این نکته را جز ترفند های حرفه ای نورپردازی سالن ارایشگاه زنانه نامید!

توجه کافی به دمای رنگ در ایجاد فضای مناسب برای سالن زیبایی دخیل است. نور برای یک آرایشگاه باید روشن، زنده و تحریک کننده باشد. این اعمال در جهت برجسته سازی امور داخل سالن و همچنین رفاه حال مشتریان است. بهره مندی از لامپ های مناسب با دمای رنگ مطلوب به راحتی می تواند در ایجاد یک فضای مدرن و شیک سهیم باشد.

از این رو نباید دکوراسیون ارایشگاه زنانه را سرسری گرفت. متخصصان علم نورپردازی در زمینه ی نورپردازی ارایشگاه زنانه چنین می گویند:

” نورپردازی ارایشگاه زنانه باید به گونه ای باشد که نور طبیعی را شبیه سازی کند. منظور این است که بهره مندی از لامپ هایی که به رنگ “سفید طبیعی” یا “سفید نور روز” بسیار توصیه می شود. از این رو دمای رنگ سیستم نورپردازی ارایشگاه باید رقمی مابین باید بین ۴۰۰۰K و ۶،۰۰۰K باشد.”

نورپردازی مدرن سالن زیبایی و ارایشگاه در ۲۰۲۱

 

نورپردازی ارایشگاه زنانه امری است که در جهت جذب مشتری و رفاه حال سالن کاران صورت می گیرد. از این رو برای نورپردازی ریز فضاهای ارایشگاه زنانه بهتر است از ایده های جذاب برای دکوراسیون ارایشگاه زنانه الهام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.